Bedre analysefunksjon i Squarespace

En del av kundene våre bruker Google Analytics, mens andre velger å bruke analysefunksjonen som er bygd inn i Squarespace. Nå har Squarespace lagt til nye funksjoner i Squarespace Analytics for å gjøre det enklere å forstå leserne og få mer relevant trafikk.
 

Få mer informasjon om leserne dine

I det nye panelet Traffic Sources kan du enkelt se hvor stor prosentandel av leserne dine som kommer fra søkemotorer, sosiale kanaler eller andre henvisningskanaler. Du kan bruke filteret Device Type for å finne ut hvor mange av leserne dine som bruker PC, mobiltelefon eller nettbrett.
 

Følg med på veksten

Nå kan du måle veksten ved hjelp av prosentvis endring fra forrige periode. Dette kan du gjøre for hvert hovednivå av både trafikk og salg. Denne funksjonen gjør det enklere å sammenligne resultatene med forrige uke, måned eller år. Hvis du har brukt Squarespace lenge, kan du nå vise historisk informasjon helt tilbake til 2014.


Vis trender

Nå kan du velge å vise trafikken per måned, uke eller dag for det tidsrommet du selv ønsker. Dette er spesielt nyttig når du vil se på trender for bruk av nettstedet ditt. Squarespace har også lagt til valg for de vanligste tidsrommene slik at du sparer tid.


Få mer informasjon om nettbutikken din

Hvis du driver nettbutikk, kan du bruke de nye funksjonene for å vise konverteringsrate, gjennomsnittlig bestillingsbeløp og omsetning per besøk i panelet Sales Overview. Du kan også segmentere salget etter bestselgende produkter, trafikkilder og enhetstype slik at du kan justere utvalget ditt.

Hvis du har spørsmål om de nye analysefunksjonene, kan du kontakte oss eller Squarespace direkte.